Koersbalclub

Senioren vereniging KBO- Wouw is op zoek naar nieuwe deelnemers voor onze koersbalclub, koersbal spelen we in de Geerhoek te Wouw.

Eerste maand kunt u gratis proefspelen !

Koersbal is een sport voor 55+ wat veel weg heeft van “Jeu de boules”. Koersbal is een zaalsport en onze club is actief in de Geerhoek te Wouw.
Hoe werkt het?
Er wordt gespeeld op een mat van 8 x 2 meter, met vier zwarte en vier gele koersballen, een jack (kleine witte bal) en een meetlint. De bedoeling van het spel is de koersbal (gele of zwarte bal) zo dicht mogelijk bij de jack (kleine witte bal) te rollen. De bal is niet helemaal rond waardoor deze bij het afremmen een curve (bocht) maakt. De koersbal die het dichtst bij de jack ligt krijgt een punt.

Natuurlijk begrijp je de spelregels beter, wanneer je een keer meespeelt.

Koersbal kan werkelijk door iedereen gespeeld worden jong en oud en is makkelijk te leren, geen zware inspanning, is spannend tot de laatste minuut, iedere worp kan de kansen keren.

Momenteel spelen we met 13 enthousiaste spelers en we willen dit aantal graag uitbreiden zodat we met meerdere teams plezier kunnen beleven aan het koersballen. Daarom doen we een oproep aan alle 55 plussers man of  vrouw om lid te worden van onze koersbalclub, ook niet leden van KBO- Wouw zijn welkom. Lidmaatschap bedraagt € 12,50,- per maand, maar als lid van KBO- Wouw betaal je slechts € 10,- per maand.

Ontspannen, bewegen, in club en team verband dit spel beoefenen, daar krijg je energie van !!

Onze club speelt op donderdagmiddag van 13:30 tot 16:15 uur in het cultureel centrum “De Geerhoek” Kloosterstraat 21 in Wouw. U kunt vrijblijvend komen kijken en u bent van harte welkom om mee te doen.

Enthousiast geworden?

Neem dan contact op met:
Anneke Tersteeg
anneketersteeg@gmail.com