Het Rijke Roomse Leven

Het Rijke Roomse Leven een lezing door René Bastiaanse op woensdagmiddag 27 november 2024
Programma in de Foyer van De Geerhoek te Wouw.

Aanmeldingen via e-mail secretaris.kbo.wouw@gmail.com

Inloop vanaf 13:30 uur. Start van de uitvoering is voorzien om 14:00 uur.
Leden betalen € 7,- per persoon, niet-leden betalen € 10 per persoon.
Graag betaling via banknummer: NL71 RABO 0372 7234 11  KBO-Wouw o.v.v. “Lezing 27-11”

Sommigen zullen me nog kennen van het televisieprogramma De Wandeling van Omroep Brabant of als oud-directeur van het Brabants Historisch Informatiecentrum in Den Bosch, maar tegenwoordig ben ik gepensioneerd en geef ik veel lezingen voor grote en kleine groepen.

De meest populaire presentatie (die ik inmiddels voor meer dan 50 KBO-afdelingen heb gegeven) is gewijd aan het Rijke Roomse Leven in Brabant (1900-1970). Centraal daarbij staat de enorme en overwegend positieve invloed die het katholieke geloof heeft gehad op de sociale en economische ontwikkeling van onze provincie. Nou klinkt dat misschien ingewikkeld, maar ik laat op de achtergrond in sneltreinvaart meer dan 150 foto’s zien en uiteraard komen ook populaire thema’s aan de orde als de positie van de vrouw, het grote gezin, de seksuele moraal e.d. Ik besluit met een quizje, weer aan de hand van foto’s, film- en geluidsfragmenten. Het geheel is een luchtig en leerzaam feest van herkenning.